Divendres 14 de juliol: visita al Liceu i sopar de barri de baix

Un divendres molt especial: tot el dia al Liceu i al vespre sopar a la pista amb la colla del Barri de Baix.

LiceuLamparaAl matí la Judith i jo anem a Barcelona, entrem al Liceu a quarts d’11 del matí i sortim a quarts de 9 del vespre.
Divendres que ve oferim “Liceu a la fresca”, ja que l’Ajuntament participem en aquest projecte d’acostar el Liceu al territori. A les 22:00h del divendres 21 de juliol, muntem una pantalla a la pista (o la Plaça Pau Casals o l’Hort del Jaumet) per projectar l’òpera “Il trovattore” de Giusepe Verdi.

Avui alcaldes i regidors de cultura dels municipis que participem del “Liceu a la fresca” estem convidats a la presentació d’aquest acte. A l’entrar anem a la sala Foyer per esmorzar mentre va arribant tothom.
S’ha canviat la programació del dia per la mort de l’expresident del Patronat del Liceu, Joaquim Molins, que va morir i avui és l’enterrament. No es fa la roda de premsa però la resta d’activitats es mantenen.

LiceuXerradaA quarts d’1 del migdia pugem a la Sala Mestres Cabanes per la presentació del Liceu al Territori i per la presentació de Il trovatore.
El Liceu al territori és un projecte per apropar l’òpera i el Liceu al màxim nombre de ciutadans d’arreu a Catalunya, amb relació directa amb els ajuntaments per popularitzar, crear interès i afició a l’òpera. Una de les accions és el “Liceu a la fresca”.
A continuació ens presenten l’òpera que veurem divendres que ve a la pantalla i la que en veurem avui un assaig després de dinar. Ens expliquen l’argument per poder seguir bé l’òpera.

LiceuTotsAcabades aquestes presentacions, sortim a la terrassa per fer-nos unaLiceuFora foto de grup. Una terrassa amb una gran vista de Barcelona!

Entrem per dinar, a peu dret, a la sala Foyer. Un dinar delicatessen on aprofitem per parlar amb altres alcaldes i regidors de cultura del nostre país.Ens trobem a l’Ignasi i la Susana, regidors de Llorenç, amb qui compartim la resta del dia.

CercleLiceu1Després de dinar visitem el Cercle del Liceu, un edifici enganxat al Liceu on la façana és d’aquest cercle. Va néixer com a club exclusiu pels socis del Liceu quan era privat. Salons i passadissos decorats a l’estil de la burgesia catalana modernista.Uns espais que emanen distinció i pau, on segurament s’hi havien pres decisions molt importants pel país, negocis, …
Per l’època que es vivia, les dones no hi podien entrar si no era acompanyades fins que més endavant, en el segle XX ja van obrir portes a què les dones poguessin ser sòcies i poguessin entrar acompanyades o soles. Una visita guiada molt interessant per la història i per l’art, ja que hi ha una important col·lecció de quadres del Ramon Casas.

LiceuLlorençDe la visita anem ja a la sala del Liceu per gaudir de l’assaig pre-general de Il Trovatore. Seiem al primer pis des d’on es veu més bé, unes privilegiades!
La primera part dura 75 minuts i a la mitja part anem a berenar al vestíbul de Sant Pau. La segona part és de 70 minuts.
Assagem amb els decorats, vestuari, llums, … tot a punt per fer l’assaig general.

Quan s’acaba l’assaig, anem dalt l’escenari. És espectacular! El que es veu des del teatre és una petitaLiceuEscenariDins part del que és realment l’escenari sencer. Un escenari totalment preparat i amb diferents pisos per fer, canviar i preparar escenaris i efectes especials per les representacions.
Liceu des de l'escenarisortim a quarts de 9 del vespre molt satisfetes d’haver gaudit d’una visita única, un assaig privilegiat, bona companyia i un tracte immillorable!

Liceu

SoparBarriArribem a la Bisbal a quarts d’11 de la nit i encara vaig al sopar dels organitzadors del Barri de Baix que fem a la pista. La temperatura és ideal i, tot i les quatre gotes que cauen, ens hi estem una bona estona més xerrant i rient tota la colla!!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Deixa un comentari

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>